Experti na spalování
7 500 metrů krychlových se musí v zimě rychle vytopit v multiznačkovém servisu společnosti Diesel Nonn. Vedoucí servisu Rainer Hankel a Joel Helmer si nemohou vynachválit mobilní topení Pulsair. Jejich údržbu provádějí sami. Diesel Nonn – toto jméno má v severním Hesensku dobrý zvuk, a to již devadesát let. Společnost Diesel Nonn, sídlící na takzvané hesenské Sibiři, používá efektivní topný systém Puls Air od výrobce Wernera Pletzera. |
„Upřímně řečeno jsme byli sami překvapeni, jak silné pozice našeho servisu Turbogarage jsme dosáhli,“ říká Stefan Nonn. Společně s bratrem Matthiasem si v roce 2017 splnil sen a z koníčku, který spočíval v chlapském víkendovém trávení času v garáži, udělal v severohesenském Fritzlaru profesionální servisní, opravárenskou a tuningovou firmu pro klasické sportovní vozy, především Porsche. Od poloviny osmdesátých let jsou Matthias a Stefan Nonnovi úzce spjati se značkou s koněm ze znaku města Stuttgart, ve volném čase sami závodí a vždycky pro sebe a přátele sami připravovali, opravovali a ladili auta. „Pak se to nějak rozrostlo a z koníčku se stal regulérní byznys. Proto vznikla myšlenka vytvořit vlastní dílnu, a tak jsme v březnu 2017 nakonec otevřeli Turbogarage.“ A když se Nonnovi do něčeho pustí, tak důkladně a profesionálně. Takže ani příliš neudiví, že se svým nezávislým servisem pro sportovní vozy Turbogarage, který byl otevřený teprve pár měsíců, obsadili v soutěži Deutscher Wekstattpreis (německá cena pro servisy) hned napoprvé třetí místo.
Vymrzlí pracovníci Ten, kdo zná severní Hesensko a Fritzlar, ví, že zde bývá pěkná zima. Turbogarage sídlí v regionu, který místní rádi nazývají „hesenskou Sibiří“. Dvouciferné minusové teploty nejsou v zimě nic neobvyklého. Zima znepříjemňovala život také bratrům Nonnovým a jejich kolegům v provozovně Dorfitter. |
„Naše dílenská hala stojí volně na kopci ve výšce 420 metrů. V zimě jsme tam nikdy neměli pořádně teplo,“ vypráví Stefan Nonn. Navíc je hala s plochou 1 000 metrů čtverečních a průměrnou výškou 7,5 metru vyrobená kompletně z betonu. „Stropní radiátory běžely v zimě na maximální výkon, ale než se vzduch dostal na pracoviště k mechanikům, už zase vychladl.“ Takže Stefan Nonn a jeho bratr hledali nějakou alternativu.
„Naším požadavkem byl topný systém, který zabezpečí teplo naprosto přesně na pracovištích a vytvoří pro pracovníky příjemnou pracovní atmosféru,“ říká Stefan Nonn. Úspěšní byli bratři na veletrhu Automechanika 2010 ve Frankfurtu. Potkali tam Wernera Pletzera, jednatele společnosti Puls-air. „V odborném tisku jsme si všimli mobilních topných systémů Puls-air a ve Frankfurtu jsme si je nechali podrobně vysvětlit,“ říká Stefan Nonn. Prezentace dopadla natolik přesvědčivě, že se ti dva, sami čistokrevní technici, spontánně rozhodli zakoupit čtyři zařízení Puls-air s 23,5 kW a tepelným výkonem 2500 metrů krychlových. Po prvním použití v dílně na kopci byli bratři Nonnovi nadšení. Stejně tak nešetří chválou na použitá zařízení v provozovně Dorfitter jejich mechanici. „Zařízení jsou u nás umístěná na místech, kde je na pracovištích zapotřebí teplý vzduch. Dvě stojí uprostřed dílny, jedno u aktivního příjmu a jedno v dílně na |
opravu převodovek,“ říká Stefan Nonn. Zima v dílně od té doby patří minulosti. Zařízení pracují vysoce efektivně, rychle a tiše zabezpečují teplo tam, kde je zapotřebí, a navíc od uvedení do provozu fungují bez jakékoli poruchy.
Více než třetinová úspora nákladů na energii Servis pro nákladní automobily Nonn používá topné systémy Puls-air jako hlavní topení od roku 2010. „Stropní radiátory jsme kompletně odstavili. Skutečně praktické je na Puls-air extrémně účinné spalování. Umožňuje, abychom minimální spaliny vypouštěli jednoduše větracím vedením ven, místo náročného odvádění přes střechu komínem.“ Efektivní spalování těchto systémů se pro Stefana Nonna ukazuje také v dalším bodě. Jako odpovědný pracovník pro řízení a zabezpečení kvality ve firmě si přesně vede záznamy o spotřebě energií. „Od roku 2010 šetříme v závislosti na převládajícím počasí u nákladů na topení v našem podniku 30 až 40 procent, a to při výrazně lepším vývinu a rozložení tepla než předtím.“ A údržba? Stefan Nonn se směje. „My sami jsme experti na čisté spalování. Pan Pletzer měl bezpochyby skvělý nápad, který úžasně funguje. Systémy Puls-air jsou velice jednoduché, geniálně zkonstruované. Minimální údržbu, kterou systémy potřebují, si od začátku děláme sami,“ uzavírá Stefan Nonn. |